Folosim module cookie pentru a oferi cea mai bună experiență de navigare pe site.
Politica de utilizare a cookie-urilor 

Ce inseamna managementul schimbarii?

{alt}

Schimbarea este necesara permanent. Cine crede ca poate lua linistit o pauza mai lunga, fara sa aiba probleme ulterior, se inseala. Situatia economica actuala e de natura sa accentueze tendinta pietei de asteptari mai mari catre firmele producatoare. Pe masura ce firmele isi modifica gradual orientarea de la productie la dorintele clientilor, este de asteptat ca metodele lor interne de lucru sa se transforme dinamic pentru a se alinia cu tendintele pietei. Firmele nu se pot compromite astazi datorita ineficientei sau lipsei de acuratete a informatiilor datorate personalului sau sistemului informatic.


In ziua de azi, afacere inseamna competitie. Firmele se vor stradui nu numai sa creeze produse mai bune, dar si sa dea clientilor satisfactia bunelor servicii. In acelasi timp ele sunt fortate sa minimizeze costurile de productie si de intretinere a afacerii. Aceste restrictii pot fi rezolvate numai prin dezvoltarea unui sistem informational mai bun, o infrastructura rapida si stabila si un management eficient. Sistemele ERP au fost create exact in acest scop.


Nu implementarea unui sistem ERP aduce schimbari in firma ci necesitatea transformarii duce la implementarea unui ERP.

Dar ce se va intampla cu vechiul mod de lucru? Cum se vor schimba treburile `traditionale`? Cum va afecta `schimbarea` stabilitatea si chiar existenta firmei?


Managementul schimbarii este unul dintre cele mai dificile provocari prin care poate trece o firma. Acesta nu implica numai consum financiar cat mai ales o mare hotarare si tenacitate din partea intregii echipe implicate. Este un efort deliberat care se asteapta sa aiba rezultate importante in evolutia firmei.


In multe cazuri, cand se observa necesitatea schimbarii, firmele nu au alte optiuni decat sa se alinieze sau sa isi piarda competitivitatea pe piata. Schimbarea pare a fi mai degraba singura cale (dureroasa) de a supravietui.


Prin managementul schimbarii, este de asteptat ca firmele sa fie capabile sa faca fata modificarilor cum este aceea a adoptarii unui sistem informatic intern ERP. Coroborate, acestea vor creste flexibilitatea firmei, ce va putea face fata mai usor provocarilor viitoare.


Din pacate, in multe firme conceptele `erei industriale` inca nu au fost inlocuite cu noua filosofie a pietei de azi. Ideea principala a schimbarii in implementarea unui ERP este intelegerea de fond a faptului ca orientarea firmei trebuie sa fie catre client si nu spre productie. Clientii nu vor fi `muti de admiratie` la vederea produselor-capodopere, a personalului super-calificat si a calitatii exceptionale a marfurilor daca firma a esuat in a le livra la timpul potrivit. In multe cazuri firmele trebuie sa poata satisface cerintele individuale, personalizate ale clientilor, fara a-i fi afectata productia generala.


Pentru a rezolva toate aceste necesitati, abordarea traditionala a proceselor afacerii trebuie inlocuita cu un sistem informational modern cum este ERP. Echipa potrivita in locul potrivit, la momentul potrivit si cu strategia potrivita va putea produce produsele excelente vandabile pe piata. In acelasi timp, intrucat ERP necesita standardizarea proceselor, managementul schimbarii va fi necesar pentru a asigura evitarea sau minimizarea efectelor negative al transformarilor.