Folosim module cookie pentru a oferi cea mai bună experiență de navigare pe site.
Politica de utilizare a cookie-urilor 

Integrare intre doua sisteme ERP - Studiu de caz: Omnia Europe SA implementeaza Synapsa

{alt}

Omnia Europe SA fabrica de amidon, situata in Constanta, a fost infiintata ca parte a Grupului Tosmur, cu scopul de a oferi raspunsuri la nevoile lumii in ceea ce priveste amidonul de porumb si maltodextrina. (Tosmur Group furnizeaza mai multe produse de baza companiilor multinaționale de top mondial, cum ar fi: Danone, Coca Cola, Pepsi, Agrana, Ferrero, Nestle, Unilever).

Cu o echipa cu multi ani de experienta in domeniu, si o gandire a solutiilor inovatoare, compania este specializata in procurarea de produse de nisa si speciale, cum ar fi maltodextrina pentru copii, maltodextrina organica si amidon organic. Aceasta specializare este asigurata datorita spatiilor de ultima generatie si a personalului de productie competent. Toate produsele companiei sunt certificate non-OMG si/sau organic.

Compania are o activitate complexa de productie, import si export. Activitatea este gestionata utilizand aplicatia ERP turceasca UYUM – aplicatie ce este utilizata in tot grupul Tosmur. Pentru contabilitatea romaneasca, se utiliza Saga, in care se operau din nou toate documentele si tranzactiile deja inregistrate in UYUM ERP, pentru a obtine declaratiile fiscale si situatia contabila descrisa conform planului de conturi romanesc.

Aflata in lista "contribuabililor mijlocii", compania trebuie sa inceapa de la 1 ianuarie 2023 transmiterea declaratiei 406 SAF-T.

In aceste conditii, s-a contractat Synapsa, sistem prin intermediul caruia se va realiza eficientizarea operarii contabilitatii, in scopul de a obtine toate declaratiile fiscale, inclusiv SAF-T, fara a fi nevoie sa se opereze datele de doua ori.

Aceasta se realizeaza prin interconectarea celor doua sisteme ERP, astfel incat datele din UYUM sunt transferate catre Synapsa, in mod curent, prin doua mijloace:

  •           Import/export de fisiere excel – la nevoie, pentru verificarea directa a transferului de date de catre operatori

  •           API de transfer automat al datelor dinspre UYUM catre Synapsa ERP.


Prin acest sistem, o mare cantitate de date se transfera in mod curent:

  •           Toate tranzactiile economice, transpuse in registrul jurnal, “traduse” intre cele doua sisteme

  •           Toate miscarile din gestiune

  •           Miscarile activelor corporale si necorporale.

Synapsa preia toate aceste date, le transforma in formatele proprii si in baza lor genereaza intreaga situatie contabila conform legislatiei romanesti: balanta de verificare, jurnale de TVA, situatii analitice de incasari si plati, registre de casa si banca, etc.

Situatia contabila rezultata este verificata automat de Synapsa pentru orice diferente sau dereglari ale integritatii datelor.

Situatia contabila curenta este verificata si de operatori, intre cele doua sisteme, care trebuie sa fie sincrone – desi in “limbi diferite”, atat la propriu cat si la figurat (UYUM este in limba turca, dar are si alt sistem de contabilitate, alte conturi, etc).

Dupa verificari, se genereaza toate declaratiile fiscale, inclusiv SAF-T.